Chef for IT, Digitalisering og Shared Service i Hovedstadens Beredskab

Mercuri Urval

  • København
  • Permanent
  • Fuldtid
  • 6 dage siden
Hovedstadens Beredskab er Danmarks største beredskab og en af landets mest digitalt avancerede organisationer inden for alarmering, brand- og redningsberedskab og cybersikkerhed.Vores brand- og redningsberedskab passer hver dag på hovedstaden og 1 million borgere. Vores Operationscenter fungerer som alarmcentral for en fjerdedel af landets befolkning samt håndterer over 300.000 1-1-2-opkald om året og er vagtcentral for hovedstaden og for en række sjællandske beredskaber. Vagtcentralen dækker således en tredjedel af landets befolkning samt håndterer over 40 % af alle hændelser i Danmark. Alt det forpligter – og det kræver stærke digitale løsninger.Vi søger nu en it-chef, der kan stå i spidsen for it, digitalisering og shared service - en ambitiøs leder, der både kan sikre stabil drift og skabe nye digitale løsninger, så vi fortsat kan være firstmovers og udnytte teknologiens muligheder til gavn for borgerne, for vores mange samarbejdspartnere og for vores medarbejderes arbejdsmiljø og sikkerhed.Du bliver en central person i vores organisation og på et område, vi vægter højt. Du kommer til at lede tre specialiserede afdelinger, der arbejder med alt fra samfundskritisk infrastruktur over digital udvikling til daglig administration. Som leder skal du kunne navigere mellem den daglige drift, hvor systemerne ikke må fejle, og det strategiske arbejde med fremtidens teknologier. Du skal skabe sammenhæng på tværs af fagområder og lokaliteter og sikre, at teknologien understøtter hele organisationens udvikling og daglige virke.Som chef for IT, Digitalisering og Shared Service indgår du i vores øverste ledelse. Du vil sammen med dine øvrige chefkollegaer og direktionen være med til at sætte retningen for hele organisationen og medvirke til at sikre, at dette omsættes til konkrete handlinger.Om digDu har solid ledererfaring inden for IT og teknologi, hvor du har vist, at du kan balancere drift, udvikling og innovation. Du har forståelse for, hvordan data kan omsættes til strategisk værdi, og du kender til business intelligence og rapportering. Du er vant til at arbejde i komplekse organisationer, hvor mange hensyn skal varetages samtidig. Du motiveres af at finde nye veje og at optimere processer. Du er forretningsorienteret og kan få meget ud af lidt, så løsninger på pragmatisk vis også kan implementeres ude i den daglige drift. Det falder dig naturligt at sætte en retning, også når det er vanskeligt, eller der er uenighed omkring dig. Du skaber tillid ved at sige, hvad du gør og at gøre, hvad du siger.Har du erfaring med direktionssparring i en offentlig kontekst, er det en fordel.Vi er klar!Hovedstadens Beredskab er klar 365 dage om året, 24/7 og uden at det skal lyde som en tom frase, så er en af forudsætningerne for dette, at vores teknologiske fundament er solidt og kan håndtere det akutte og uforudsigelige. Vi har derfor brug for en chef for IT, Digitalisering og Shared Service, der bidrager med faglighed, initiativ, ordentlighed og tillid. Vi tilbyder til gengæld en organisation med dybt engagerede medarbejdere, hvor der er højt til loftet og mulighed for indflydelse - og hvor dit arbejde gør en konkret forskel for samfundets sikkerhed.Vi er ejet af otte kommuner, hvorfor du både skal have interesse i og forståelse for samspillet mellem politik, udvikling og drift.Du kan læse mere om vores organisation på .Yderligere informationI Hovedstadens Beredskab værdsætter vi mangfoldighed og ønsker at afspejle det samfund, vi er en del af. For at sikre lige muligheder for alle kvalificerede kandidater benytter vi anonymiserede ansøgninger i første fase af rekrutteringsprocessen. Du kan hjælpe os ved ikke at anføre navn, alder, køn, familiære situation, ophav mv. i ansøgning eller CV.Du kan læse mere om, hvad stillingen indeholder .Vil du vide mere, kan du kontakte direktør og partner i Mercuri Urval, Jakob Westh, på 6089 6436 eller vicedirektør Jens Volkmann-Dinesen på 2686 2970. Tiltrædelse snarest muligt. Du vil få din hverdag på vores hovedbrandstation, som er beliggende Bag Rådhuset 3, 1550 København V.Ansøgningsfristen er den 21. september 2025 kl. 23.59. Der er 1. samtaler den 1. oktober. Går du videre fra samtalen, vil der være testforløb og derefter 2. samtaler den 9. oktober.About the companyRead more:Apply nowE-mail *Already registered? Log in here!Phone number *First name(s) *Last name *Link to your professional profile (LinkedIn, Xing, or similar)GenderA selection of gender is not mandatory, and not making a selection will have no consequences for you in our cooperation. This data is used for diversity monitoring only: creating aggregated statistics regarding the diversity of candidates in relation to particular roles or fields; conducting studies into equal treatment; assisting clients in achieving their diversity goals; tracking the outcome of our work on inclusion.Country *RegionPostal code *City *Current/latest employerCurrent/latest positionSubmit CV * BrowseSubmit letter Browse
  • You Today
You TodayBusiness sector None selectedAutomotive & MobilityAutomotiveAviation & DefenceConstructionBuilders & ConstructionBuilding ProductsConstruction & Engineering ServicesReal Estate Management & DevelopmentEnergy & EnvironmentEnergy Equipment & ServicesOil & GasPower & Energy UtilitiesRenewablesWaste & WaterFinancial ServicesAsset ManagementBankingInsurancePrivate Equity & Venture CapitalReal Estate InvestmentsWealth ManagementLife SciencesBiotechnology & PharmaceuticalseHealthHealthcare ServicesMedtech ProductsManufacturing, Assembly & ComponentsIndustrial AutomationMachinery ProductionProduct ManufacturingMaterials & Material ProcessingAgribusinessChemical ProcessingForest Products & PaperMetals, Mining & Construction MaterialsPackaging & ContainersTextileMediaAdvertisingBroadcastingPublishingOther ServicesProfessional ServicesAudit & TaxConsulting ServicesIT Consulting ServicesLegalManagement ConsultingPublic SectorEducationInternational Public OrganisationLocal Public OrganisationNGONon-profit OrganisationRetail & ConsumerConsumer DurablesElectrical GoodsFood RetailingLuxury GoodsNon-Food RetailingSportsTravel, Hotel & LeisureWholesaleTechnologySoftwareTechnology Hardware & EquipmentTelecommunicationsEnterprise ITTelecom OperatorsTelecom ProductsTelecom ServicesTransport & LogisticsTransport & FreightTransport InfrastructureFunction None selectedAdministrationAuditBatteryBoardDigitalESGTransformationBusiness DevelopmentEducationFinance/AccountingGeneral ManagementHRITLawMarketingBusiness to Business marketingBusiness to Consumer marketingPR/CommunicationProduction/ManufacturingPurchasing/LogisticsQualityResearch/DevelopmentSalesBusiness to Business SalesBusiness to Consumer salesService supplyCustomer Services / Help DeskSpecialist servicesTechnical support servicesLevel None selectedBoardBoard chairExecutive board memberNon executive directorCommittee memberTrusteeship or Public sector boardExecutiveGroup managementCEO/Managing directorManagementMember of management teamMiddle managementGroup supervisorProject managerSpecialist/Non ManagerSenior specialistSpecialistOtherEducational levelField of studyGraduation year Where did you learn about this job?Where did you learn about this job?I acknowledge that by joining Mercuri Urval's Executive Network and applying for this position my information will be collected, used, and shared as described in Mercuri Urval's Privacy Notice. I understand that I can object to this processing at any time by contacting Mercuri Urval at gdpr.int@mercuriurval.com.

Mercuri Urval