
Fire erfarne chefer til dagtilbudsområdet i Børne- og Ungdomsforvaltningen
- København
- Permanent
- Fuldtid
Du bliver chef for 6-10 klyngeledere, som leder byens pædagogiske ledere, og to faglige chefer, som leder områdets faglige support. Supporten består af psykologer, talehørekonsulenter, pædagogiske konsulenter, sundhedsplejersker og støtte- og kompetencepædagoger.Desuden har du ansvar for driftsaftaler med de selvejende institutioner, og du skal sikre et velfungerende samarbejde med dem. I København sætter vi pris på at have et bredt og mangfoldigt udvalg af dagtilbud, og byens børn skal opleve høj kvalitet, uanset om de er i en kommunal eller selvejende daginstitution.Dine vigtigste opgaver
Når du starter hos os, ligger der fem vigtige opgaver på dit skrivebord:
- Du skal lede på et børnesyn, så vi kan lykkes med, at flere børn trives i almenområdet og skaber mangfoldige børnefællesskaber for alle børn i dit område.
- Du skal understøtte en ny model for den faglige support, hvor supporten er meget tættere på hverdagen i vores dagtilbud og skoler.
- Du skal lykkes med at lede lederne, så de vedligeholder eller løfter kvaliteten.
- Du skal arbejde med rekrutteringsudfordringen i vores daginstitutioner og være med til at finde løsninger i en tid med stor pædagogmangel.
- Du skal arbejde strategisk med udnyttelsen af ressourcer og daginstitutionspladser i en by, hvor der er pladsmangel nogle steder og tomme pladser andre steder.
- Du mestrer strategisk ledelse, og du kan skabe nærhed i ledelse.
- Det er afgørende, at du kan åbne dit ledelsesrum og leder i samarbejde med andre chefer. Vi leder efter dig, der er nysgerrig på andres perspektiver, god til at samarbejde og villig til at gå på kompromis.
- Du skal evne og lykkes med at lede dine ledere som et team og et horisontalt ledelsesfællesskab, der bruger hinanden til at lykkes.
- Du skal også have blik for den enkelte leders behov for ledelse, så lederne kan holde fokus på kvaliteten og finde de bedste løsninger for deres arbejdspladser.
- Dine kommunikative kompetencer skal være i top, både mundtligt og skriftligt. Du bliver en del af en stor organisation, og kompleksiteten er stor.
- Sidst, men ikke mindst, så skal du have erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation.
- Det er en fordel, hvis du har erfaring fra det pædagogiske område – men ikke krav. Du får mange erfarne lederkollegaer, som du kan sparre med om de områder, du endnu ikke har erfaring med.
Din tætteste kollega bliver den områdechef, der har ansvar for skolerne i jeres områdeforvaltning. Derudover får du et tæt samarbejde med dagtilbudscheferne i de tre andre områdeforvaltninger og med hele chefgruppen i Børne- og Ungdomsforvaltningen, hvor I er 18 chefer og tre direktører, der sammen varetager den øverste ledelse af hele børne- og ungeområdet i København.Vi tilbyder en dialogisk organisation, hvor vi bruger hinanden til at finde frem til, hvad der skaber de bedste løsninger. Hos os finder du ikke mange regler eller løsninger, der kan slås op. Vi skaber dem med hinanden i ledelsesrummet og ude i organisationen.Dine samarbejdsevner er også vigtige, når du skal samarbejde med de mange aktører på dagtilbudsområdet. Vi driver kommunen gennem stor inddragelse, og du skal skabe følgeskab fra alt fra faglige organisationer til forældrebestyrelser.Om Børne- og Ungdomsforvaltningen
Børne- og Ungdomsforvaltningen (vi kalder os for BUF) er Danmarks største forvaltning med over 18.000 medarbejdere, ca. 350 dagtilbud og 70 skoler. Vi sikrer en rød tråd for byens familier fra deres første møde med sundhedsplejen og videre gennem dagtilbud, skoler og klubber samt på tværs af kommunens forvaltninger. Børne- og Ungdomsforvaltningen består af en central administration og er derudover inddelt i fire geografiske områdeforvaltninger, som byens skoler og dagtilbud er fordelt mellem.Løn- og ansættelsesforhold
Stillingerne besættes på overenskomstvilkår. Tiltrædelse den 1. december 2025 eller snarest derefter. I forbindelse med ansættelserne indhenter vi referencer og børne- og straffeattest.Lyder stillingen som noget for dig?
Så er du meget velkommen til at kontakte administrerede direktør Tobias Børner Stax på 21 47 66 96 eller Bjarke Müller fra Mercuri Urval på 91 35 69 01.Vi glæder os til at læse din ansøgning. Sammen med din ansøgning beder vi dig vedhæfte CV og uddannelsesbevis.Søg stillingen hos Københavns Kommune via linket senest lørdag den 13. september 2025About the companyMangfoldighedI Københavns Kommune arbejder vi for at gøre livet i København endnu bedre. Det giver vores hverdag mening og mulighederne er mange.Københavns Kommune arbejder aktivt med ligestilling og inklusion og ser mangfoldighed som en styrke for organisationen. Vores arbejdspladser skal afspejle den diversitet, der kendetegner byen, og som alle medarbejdere bidrager til med deres særlige baggrund, personlighed og evner.