
Head of eCommerce and Digital Transformation
- København
- Permanent
- Fuldtid
- Digitalisering af hele vores B2B-salgskanal, så vi tilbyder en mere smidig og effektiv oplevelse for vores erhvervskunder.
- Udvikling af My Scandlines, hvor vi giver vores B2C-kunder mere kontrol over deres rejse, herunder muligheden for selv at redigere og tilpasse deres billetter online.
- Udvikle og implementere Scandlines' samlede eCommerce-strategi for B2B, B2C og retail.
- Drive nøgleinitiativer som digitalisering af B2B-salgskanalen og udviklingen af My Scandlines.
- Sikre at digitale løsninger skaber en sammenhængende kundeoplevelse på tværs af kanaler.
- Drive innovation inden for digitale platforme omnichannel-salg, samt supportere teamet der står for personalisering i vores kanaler.
- Optimere online salg, konvertering og kunderejse via vores digitale platforme.
- Løbende analysere og følge op på performance-data for at sikre vækst og ROI.
- Implementere og anvende dataindsigter til at forbedre brugeroplevelse og mersalg.
- Lede og udvikle et dedikeret eCommerce-team bestående af 2 eCommerce Managers for web og app samt en studentermedhjælper.
- Skabe engagement, udvikling og resultater gennem dit team.
- Samarbejde tæt med resten af marketing, retail, IT og vores 3 forretningsenheder for at sikre alignment.
- Indgå i dialog med leverandører, bureauer og teknologipartnere for at sikre skalerbare og fremtidssikrede løsninger.
- Ansvarlig for eCommerce-budget og sikre effektiv ressourceudnyttelse.
- Identificere og prioritere investeringer i digitale projekter og platforme.
- Akademisk baggrund inden for eCommerce, Digital Business, Marketing eller tilsvarende.
- Minimum 5-7 års erfaring med digital forretning og eCommerce - gerne fra rejsebranchen, retail eller andre komplekse, internationale miljøer.
- Dokumenteret erfaring med at drive vækst i digitale kanaler (B2B og/eller B2C).
- Stærk forståelse for eCommerce-platforme, CDP, marketing automation, UX og digitale kundeløsninger.
- Erfaring med dataanalyse, konverteringsoptimering og kundeindsigter.
- Ledelseserfaring og evnen til at skabe engagement og resultater gennem dit team.
- Fremragende kommunikationsevner på engelsk og minimum dansk eller tysk.