FDM er med 284.000 husstande som medlemmer Danmarks største interesse- og forbrugerorganisation. FDM yder juridisk og teknisk bistand i sager om biler og trafik og varetager bilisternes interesse i trafik- og forbrugerpolitiske spørgsmål, så det er en positiv oplevelse at være bilist. FDM driver endvidere test og bilsyn, køretekniske anlæg, vejhjælp, forsikringsselskab og har rejsebureauer over hele Danmark. Vi er 350 medarbejdere fordelt på 30 adresser i hele landet. Hovedkontoret ligger i Lyngby.Er du stærk indenfor økonomisk administration og kan du sikre rettidige, gennemarbejdede og præcise finansielle data? Har du samtidig et udpræget servicegen og lysten til at være en del af en afdeling, der er ved at transformere sig fra et traditionelt bogholderi til en moderne finansfunktion? Så er det dig, der skal søge vores ledige stilling som økonomiassistent.Som økonomiassistent I FDM kommer du primært til at arbejde med opgaver i vores kreditor/finans team. Du vil få et overordnet ansvar for at sikre korrekte, rettidige og gennemarbejdede finansielle data, og derudover vil du også indgå i udarbejdelsen af budgetter og forecasts på udvalgte konti samt opfølgning på disse. Du vil referere til FDMs økonomichef.I rollen som økonomiassistent vil du selvstændigt stå for en række opgaver, bl.a. likviditetsstyring og administration af banker, administration af FDMs værdipapirporteføljer og afstemning af finans- og bankkonti. Samtidig er det også vigtigt, at du gennem en hjælpsom og servicemindet tilgang understøtter vores kollegaer i at kunne udføre deres arbejde effektivt og korrekt.Du bliver en del af vores finansafdeling på 18 personer, som er i gang med en spændende udvikling fra traditionelt bogholderi til moderne finansfunktion. Vi er inddelt i flere teams, og understøtter hinanden i en fælles udvikling, med lige dele vægt på professionalisme og positiv stemning. Vi har en vision om at være den naturlige sparringspartner for FDMs øvrige afdelinger, hvor vi konsulteres, før beslutninger tages.Om jobbetSom økonomiassistent vil dine opgaver primært være:
Likviditetsstyring og administration af banker
Administration af investeringer, anlægsaktiver og firmabiler
Administration af koncerninterne omkostninger og ydelser
Afstemning af finans- og bankkonti
Vejledning af FDM brugere/kunder i kontering af købsfaktura
Foretage opgørelser, hensættelser, afstemninger og indberetninger for FDM Forsikringer og andre af FDMs forretningsområder
Gennem overblik, kontrol og afstemning sikre en korrekt balance ved månedsluk
Budgettering og opfølgning på udvalgte kapacitetsomkostninger
Om digVi forventer, at du har en vis erfaring med alle aspekter af et bogholderi og er vant til at arbejde med digitale løsninger til fakturahåndtering og -kontering, at du har forståelse for sammenhænge i et regnskab og et blik for at optimere brugen af vores systemer. Samtidig er det vigtigt, at du er servicemindet og opsøgende i forhold til kollegaer og samarbejdspartnere.Derudover ser vi meget gerne, at du:
Har erfaring med Business Central
Har et rimeligt kendskab til moms og afgifter
Har gode Excel-kundskaber
Er velformuleret i skrift og tale
Motiveres af at hjælpe andre
Arbejder selvstændigt og proaktivt, men samtidig også er en teamplayer
Er systematisk, detaljeorienteret og grundig
Er nysgerrig og løsningsorienteret
FDM tilbyderI FDM bliver du en del af et mangfoldigt fagligt miljø, hvor vi alle er passionerede for vores fagområder og hvor vi arbejder sammen om hele tiden at blive lidt bedre, til glæde for vores medlemmer og kunder. Derfor er udvikling i jobbet, videndeling og kompetenceudvikling en naturlig del af hverdagen.Som arbejdsplads vægter vi trivsel og fleksibilitet højt, og vi måler og følger op på trivslen flere gange om året for at sikre de bedst mulige rammer for dit arbejdsliv. Vores målsætning er, at du har spændende og udviklende opgaver, som udføres i et godt samarbejde med kollegaer og leder, og at du oplever en fornuftig balance ift. dit privatliv.Du tilbydes en lønpakke, som matcher dine kvalifikationer og erfaring, herunder pensions- og gruppelivsordning samt helbredsforsikring. Du kan se frem til 6 ugers ferie/feriefri, ligesom du vil have fri med løn Grundlovsdag samt 24. og 31. december. Barslende medarbejdere har desuden 22 uger med fuld løn ifm. barsel, så du som medarbejder er økonomisk ligestillet, hvad end du skal være far eller mor.Du får selvfølgelig også et medlemskab af FDM, ligesom du kan melde dig ind i vores personaleforening FDM Team, som løbende afholder diverse medarbejderarrangementer, og som giver adgang til vores motionsrum.Vi holder til i Lyngby tæt på centrum i lyse og åbne lokaler, hvor der er mulighed for gratis parkering. Her nyder vi godt af kvalitetskaffe, og vores køkken sørger for varieret og sund mad til frokost, ligesom du kan købe morgenmad til en god pris.Søg jobbetHar ovenstående fanget din interesse, søger du stillingen ved at vedhæfte et opdateret cv og en motiveret ansøgning. Du kan også skrive en kort tekst om dig selv i ansøgningsteksten ovenfor. Temp-Team A/S varetager denne rekruttering og al henvendelse skal gå gennem Temp-Team. Grundet GDPR modtager vi ikke cv og ansøgning via e-mail. Vi behandler ansøgningerne løbende og modtager kun ansøgninger via den elektroniske ansøgningsformular. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.Temp-TeamTemp-Team A/S er et landsdækkende rekrutterings- og bemandingsbureau. Vi har 45 års erfaring inden for rekrutteringer til faste jobs og vikarløsninger og dækker et bredt udsnit af brancher. Vi har fokus på høj kvalitet og tæt, personlig kontakt til både kandidater og kunder.Vi er en del af JuhlerGroup - en international koncern.Nøgleord Økonomi, bogholderi, bogføring, regnskab, Finansielle dataSøg stillingen Virksomhedsnavn FDM Forenede Danske Motorejere Forenede Danske Motorejere, FDM Firskovvej 32 2800 Kgs.Lyngby Hjemmeside Tiltrædelse 1. oktober 2025 Ansøgningsfrist 16.08.2025 Arbejdsplads Lyngby Titel Økonomiassistent Sektor Privat Stilling Fuldtid Anvendelsesområde Permanent Antal stillinger 1Gigi Christiansen Senior Recruiter004533360946 004526720952Anne Thau Senior Recruiter & Account Manager & Stress Coach+4530460652 +4530460652/// DK - Temp-Team A/STemp-Team A/S er et landsdækkende rekrutterings- og vikarbureau med lokale afdelinger i Danmark.Vi har 45 års erfaring inden for personaleløsninger og dækker et bredt udsnit af brancher. Vi yder altid en service af høj kvalitet og har tæt personlig kontakt til både vores kandidater og kunder.Vi er en del af JuhlerGroup - en international koncern./// Kontakt os E-mail: info@temp-team.dk Telefon: + 45 70 10 09 44/// Følg osCopyright 2025 -\ \CookiesBy using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our