
Erhvervsstyrelsens IT og digital innovation søger Product Owner
- København
- Permanent
- Fuldtid
Erhvervsstyrelsens IT og digital innovation søger Product Owners.Bliver du motiveret af at skabe mest mulig værdi fra de behov, som erhvervslivet og myndighederne stiller til Erhvervsstyrelsen? Så er du måske den, som vi søger.Om jobbetVi søger en ny kollega, der bliver tilknyttet et agilt udviklingsteam i produktenheden Kerne IT som Product Owner. Produktenheden leverer fælleskomponenter, som bruges af alle andre it-systemer i Erhvervsstyrelsen.I Kerne IT er vi det fundament, som sikrer, at vi har velfungerende, stabile løsninger som de øvrige produktenheder benytter til videreudvikling/vedligehold af deres portefølje af it-systemer. Vi bidrager dermed til en effektiv udnyttelse af ressourcerne ved at sørge for, at funktioner, der går på tværs, udvikles og driftes ét sted. Vi står over for spændende udfordringer, hvor vi skal have udarbejdet et langsigtet roadmap for at være transparente og forudsigelige i forhold til, hvilke opdateringer der kommer fra os til andre produktenheder, og vi skal ligeledes kunne levere opdateringer og nye fælleskomponenter i den takt, som det efterspørges. Birgitte Førster, chef for produktenheden Kerne ITI tæt samarbejde med de andre Product Owners i produktenheden, skal du være med til at sikre levering af mest mulig værdi. Du skal kunne balancere i spændingsfeltet mellem nyudvikling og vedligehold på flere systemer ad gangen.Du vil indgå i et team bestående af eksterne konsulenter som er udviklere og testere samt interne kolleger som Application Manager, testansvarlig og arkitekt. Product Owners varetager ud over prioritering af opgaver til udviklingsteamet en stor del af den forretningsanalyse, der er nødvendig. Dette sker i samarbejde med gode kolleger i de andre produktenheder, vores arkitekter og driften. Det kan i perioder være behov for at fokusere på forretningsanalyse for at få afdækket, at vi laver det rigtige fremadrettet.Vi tilbyderVi tilbyder dig en arbejdsdag fyldt med store og små opgaver, fra større videreudviklingsopgaver til fejlrettelser. Dit arbejde vil primært bestå i at koordinere og facilitere det agile udviklingsarbejde i dit team, f.eks. ved:
- At afklare behov med forretningen og Application Manager, herunder inddragelse af de rigtige forretningsfolk, arkitekter, UX'er, udviklere, interessenter mv.
- At definere og skrive epics, user stories og acceptkriterier til brug for udvikling.
- At samarbejde med andre udviklingsteams om at levere egne og fælles leverancer
- At sætte en retning, prioritere på baggrund af styregruppens ønsker og lægge en plan sammen med teamet på både kort og lang sigt
- At sikre en fælles forståelse for styregruppens prioriteter på tværs af CVR-produktenheden
- At have tæt og åben dialog med kolleger og leverandører
- At være bannerfører for den agile proces, herunder metoden Scrum i tæt samarbejde med leverandørens Scrum Master
- At støtte produktenhedens teamleder med f.eks. planlægning, prioritering og udarbejdelse af styregruppemateriale
- har evner og lyst til at samarbejde tværfagligt i relation til afdækning og beskrivelse af forretningsbehov
- er metodisk, proaktiv og kan udfordre forretningen i forhold til behov og ønsker
- er en problemløser, som kan gennemskue komplekse sammenhænge og tænke nyt
- motiveres af at have ansvaret for vigtige produkter og leverancer, arbejder struktureret og evner at have overblik, uden at det går ud over detaljegraden
- har gode kommunikationsevner og analytisk sans
- har en god forståelse for agil metode, herunder Scrum
- har en god teknisk forståelse
It-jobbank