
Pædagog til VoLiS Vodskov Skole
- Vodskov, Nordjylland
- Permanent
- Fuldtid
- ”jeg er bare glad for at gå her”
- ” da jeg startede, kunne jeg ikke læse eller skrive, men det kan jeg godt nu”
- ”øvelse gør mester, og hvis man prøver, så kommer det”
- ”der er gode voksne, der er søde børn, det er bare godt”
- ”jeg har det meget godt. Jeg synes, det er den bedste skole af alle de skoler, jeg har gået på. De er mere opmærksomhed på børnene, at de ikke tvinger os til noget vi ikke gider. De respekterer børnene og ser mere til børnene. De er her for at hjælpe os og ikke for at være onde”
- ”det har været det rigtige valg for mine børn. Det er fordi de er kommet i trivsel i forhold til, hvordan de har haft det før”
- ”jeg har ikke noget negativt at sige om VoLiS. De har givet meget opbakning. De gør det, de kan. De giver os som forældre til børn med behov en tro på, at der er en fremtid et eller andet sted”
- ”jeg har en god og fin dialog med skolen”
- ”jeg har fuld tillid til de gør det bedste for mit barn. De har aldrig været blege for at sige tingene som det er”
- med høj grad af faglighed, der kan se bag om - og rumme elevernes adfærd og følelsesmæssige reaktioner og som er bevidst om al adfærd er kommunikation
- der har fokus på det hele menneske - arbejder med muligheder frem for begrænsninger og tager ansvar for- og ind i relationen.
- der agerer som professionel rollemodel, der kan ”overlade eget overskud” af fleksibilitet og robusthed til eleverne
- der kan gribe og møde eleverne, der hvor de er - det betyder du skal være i stand til, hurtigt at sadle om, når ”plan A” ikke virker
- der er kreativtænkende - tænker ud af boksen og alligevel arbejder målrettet med hver enkelt elevs nærmeste udviklingszone og individuelle handleplan
- med kendskab til området/målgruppen, neuropædagogik og som vil bidrage til den fortsatte implementering og udvikling - samtidig med du kan trække på andre faglige retninger
- der har positive og høje forventninger til elever såvel som kolleger
- der også kan se sig selv som en aktiv del af skoledelen og som har et organisatorisk blik for hele afdelingen
- der har mod på alle aldersgrupper
- der er god til at kommunikere professionelt på skrift ift. statusrapporter (ICS) samt specialpædagogisk elevplan (SPE). Derudover kommunikeres med forældre på AULA og via telefon.
- der indgår professionelt i det tværfaglige samarbejde og bidrager positivt ind i de forskellige fora, hvor bl.a. alle Vodskov skoles personaler samles.
- En afdeling under Vodskov skole med fantastiske elever!
- Dedikerede og engagerede kolleger både på VoLiS og på resten af Vodskov Skole
- Stor vægt på - og store forventninger til samarbejdet mellem lærere, pædagoger og familieterapeuter
- Stort tværfagligt samarbejde - Forældre, PPR, rådgivere, Pædagogiske familierådgivere (PFR) i hjemmene, Kontaktpersoner osv.
- En struktureret hverdag som kan være uforudsigelig
- Ugentlige- og skemalagte teammøder, Årshjul med datoer for bl.a. afdelingsmøder, specialpædagogisk fagteam og meget mere.
- Teamsupervision