Sekretær til departementschefen i Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskabs departement
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab
- København
- Permanent
- Fuldtid
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab har ansvaret for at forebygge, modstå og håndtere større ulykker, kriser, katastrofer og andre hændelser, der udfordrer samfundets grundlæggende funktioner - uanset om det er cyberangreb, sabotage, spionage eller ekstreme vejrhændelser, som rammer. Ambitionen er at samtænke beredskab, krisestyring og robustgørelse på tværs af sektorer, så vores samfund står stærkere - både til hverdag og under kriser.Ministeriet består af departementet og to faglige styrelser: Styrelsen for Samfundssikkerhed og Beredskabsstyrelsen. Om stillingen
Vi søger en sekretær for departementschefen, der kan bistå med en bred vifte af administrative og praktiske opgaver i den direkte understøttelse af departementschefen og en afdelingschef.Som sekretær for departementschefen bliver du en del af Minister- og Ledelsessekretariatet, som er ansvarlig for betjeningen af ministeren for samfundssikkerhed og beredskab, departementschefen og direktionen samt presse og kommunikation.Som sekretær skal du, i tæt samarbejde med dine kolleger i forkontoret, få den daglige sekretariatsbetjening og servicering af departementschefen, direktionen og ministeren til at gå op i en højere enhed. Stillingen indeholder en variation af opgaver, herunder kalenderstyring, planlægning og koordinering af departementschefens og en afdelingschefs aktiviteter og hverdag. Som sekretær for departementschefen vil dine opgaver bl.a. omfatte:
- Styre departementschefens og en afdelingschefs kalender.
- Forberede departementschefens og afdelingschefens møder, herunder koordinere tidspunkter, bestille mødeforplejning og modtage mødedeltagere.
- Indsamling og klargøring af departementschefens og afdelingschefens mødemateriale mv.
- Håndtering af kontorets postkasser, herunder besvarelse af henvendelser og invitationer til departementschefen.
- Håndtere diverse ad hoc opgaver samt understøttelse af husmøder, seminarer mv.
- Har en struktureret tilgang til opgaverne og sans for detaljer
- Er proaktiv og opsøgende i løsningen af dine arbejdsopgaver
- Har et stærkt eksekveringsgen og trives med mange forskelligartede opgaver, ligesom at du har et skarpt blik for, hvilke opgaver, der skal prioriteres først
- Er en holdspiller med gode samarbejdsevner og at du har blik for, hvordan forkontoret som helhed når i mål med opgaverne og med at betjene ministeren på bedste vis.
Du vil blive ansat i henhold til organisationsaftale for HK, OAO-fællesoverenskomst og cirkulære om forkontortillæg til kontorfunktionærer. Stillingen stiller krav om fleksibilitet og til dels skiftende arbejdstider.Forventet tiltrædelse er den 1. december 2025 eller snarest muligt.Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes.Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab med tilhørende institutioner.Tjenestestedet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab, departementet, Slotsholmsgade 12, 1218 København K.Vil du vide mere
Har du lyst til at vide mere om stillingen, herunder til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kathrine Mariager Andersen på telefonnr. 9133 7107.Din ansøgningSend din ansøgning, CV og eksamensbevis senest den 21. september 2025. Du søger stillingen ved at klikke på ”Søg stillingen” i opslaget og udfylde ansøgningsformularen.Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 39 og anden samtalerunde afholdes i uge 40.Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab opfordrer alle interesserede uanset race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, kønsidentitet, kønsudtryk eller kønskarakteristika, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse til at søge.