
Viceskoleleder til Ejby skole
- Lille Skensved, Sjælland
- Permanent
- Fuldtid
Som vores nye viceskoleleder indgår du i et stærkt fagligt fællesskab og tæt samarbejde med resten af skolens ledelse og dygtige personale. Du er gennem engagement og indlevelsesevne med til at skabe en skole, der danner en tryg og motiverende ramme om dannelse af selvstændige og livsduelige børn og unge i Ejby. Du brænder for videreudviklingen af vores inkluderende læringsfællesskaber, og du er forankret i forventningen om, at vi møder både børn og voksne med positive og høje forventninger.Vi søger en nærværende, anerkendende og faglig stærk leder, der både arbejder systematisk og kan gribe idéer og se muligheder i en kompleks hverdag. Som en del af vores ledelsesteam arbejder du aktivt gennem vores ledelsesgrundlag og fælles værdier. Som ny leder tager du afsæt i den eksisterende kultur, men har samtidig øje for at udvikle skolens potentialer. Du er en teamspiller og trives med at spille andre gode. Du er en nærværende faglig leder, som prioriterer feedback til medarbejderne samt en dygtig personaleleder, der giver plads til og understøtter medarbejdernes motivation og faglighed.Blandt dine kerneopgaver er du med til at lede og koordinere den faglige udvikling, supplerende undervisning og inklusionsindsatser på elev- og klasseniveau i samarbejde med skolens klasseteam, ressourceteam og PLC'et, og du fastholder skolens ambitioner om at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn gennem både almen- og specialpædagogiske tilgange.Vi kan tilbyde en veldrevet skole med en solidt forankret udviklingsplan, der bygger på neuropædagogisk viden og en tydelig co-teaching profil med bl.a. struktureret fælles forberedelsestid for både lærere og pædagoger. Vi har en sund og tillidsfuld samarbejdskultur mellem ledelse og personale, hvor vi er ambitiøse på hinandens vegne og sammen tager positive skridt som fælles skole. I denne ramme er du som faglig leder med til at skabe mening og udvikling helt tæt på praksis.De vigtigste opgaver består i, at:
- samarbejde med skolens PLC om koordinering og udvikling af skolens didaktik, elevernes progression og skolens inkluderende læringsmiljøer.
- lede og koordinere skolens ressourceteam, visitationer og elev- og klasseindsatser i samarbejde med inklusionsteam, personale og forældre.
- implementere skolens udviklingsplan i et tæt samarbejde med det pædagogiske udvalg, PLC og ledelsesteamet.
- Understøtte en sikker drift og dagligdag, med alt hvad det indebærer, så de gode beslutninger træffes tættest muligt på praksis.
- Du er læreruddannet med undervisningserfaring og gerne med ledelseserfaring, men dette er ikke et krav.
- Du er først og fremmest pædagogisk leder og brænder for udvikling af didaktik og inkluderende læringsmiljøer.
- Du er fagligt funderet og nysgerrig på udvikling af motiverende, elevcentreret og praksisorienteret undervisning.
- Du har erfaring med inklusionsarbejdets mange facetter, herunder koordinering af indsatser på elev- og klasseniveau i et samarbejde med ressourcepersoner, lærere og forældre.
- Du er struktureret og kan håndtere komplekse opgaver både selvstændigt og i et teamsamarbejde.
- Du har høje ambitioner og positive forventninger og kan kommunikere på alle niveauer.
- Du er nysgerrig, imødekommende og empatisk af natur, og har et smittende godt humør.
- Du skaber og understøtter den gode arbejdsplads med trivsel og arbejdsglæde ved at være dialogsøgende og løsningsorienteret.
- et velfungerende og tæt samarbejdende ledelsesteam.
- en sund arbejdsplads med kompetente, positive og imødekommende medarbejdere.
- en skole med en tydelig co-teaching profil, med struktureret fælles forberedelsestid for lærere og pædagoger.
- en skole med gode fysiske rammer, både ude og inde.
- et læringsmiljø i positiv udvikling og fælles retning.
- åbenhed overfor nye tiltag og ideer.
- et tæt og godt samarbejde mellem skole, SFO og ungdomsklub.
- 350 søde og nysgerrige elever.
- god opbakning og konstruktivt samarbejde med skolebestyrelsen.
- en kommune med tæt og åbent samarbejde mellem skolernes ledelser og med ambitioner for udvikling og drift af et fælles skolevæsen.
- Første samtale mandag d. 22. september 2025
- Udfylde tilsendte personlighedstest tirsdag d. 23. september 2025
- Anden samtale onsdag d. 24. september 2025