
Senior Business Development Specialist
Nomeco
- Danmark
- Permanent
- Fuldtid
- At bidrage til analyse og eksekvering af Nomecos strategiske retning og markedsmuligheder
- At agere projektleder på tværgående forretningsområder ved brug af demonstreret projektledelses- og/eller konsulent værktøjskasse
- At spille Nomecos ledelse god vha. sparring og sikring af højt fagligt niveau i præsentationer og lignende.
- Bidrage til udviklingen af Nomecos kort- og langsigtet strategi og aktivt indgå i den årlige strategiproces med strategi reviews
- Koordinere og facilitere tværgående strategiseminarer, herunder to årlige seminarer for mellemledere og ledere
- Analysere og vurdere markedstendenser til identifikation af initiativer der kan forbedre virksomhedens position og vækstmuligheder
- Udføre delanalyser af for at tilvejebringe et solidt beslutningsgrundlag for Nomecos ledelse
- Identificere og evaluere potentielle partnerskaber og alliancer, der kan styrke virksomhedens position på markedet
- Overvåge fremdriften og effektiviteten af implementerede løsninger og foretage nødvendige justeringer baseret på feedback og resultater
- Udarbejde og opsamle fremdriftsrapporter, med henblik på at rapportere til Nomecos øverste ledelse
- Bidrage til Nomecos løbende systematiske ledelsesrapportering samt indhente og udarbejde præsentationer og baggrundsmateriale til Nomecos ledelse
- Udvikle og implementere standardiserede processer, systemer og værktøjer der sikrer en ensartet og effektiv håndtering af forretningsudviklings initiativer.
- Du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau eks. økonomi (CBS, KU) og/eller ingeniør (DTU)
- Du har dokumenteret erfaring med styring af komplekse strategiske projekter, en certificering i projektledelse – fx PRINCE2 – og er rutineret bruger af projektledelsesværktøjer som vandfaldsmodel eller agile metoder – ligesom du er en ivrig og rutineret bruger af gængse digitale værktøjer som office-pakken, herunder powerpoint og excel, samt generativ AI i form af chatGPT og lignende
- Du har god forståelse for, og erfaring med, strategiprocesser fra vugge til grav og demonstrerer tydeligt anvendelse af metoder og processer – ligesom det er naturligt for dig at nedbryde problemer til konkrete leverancer og efterfølgende løsningsforslag.
- Du evner at analysere og udregne regnskabsmæssige nøgletal og KPI’er med god regnskabsteknisk forståelse (fx PnL)
- Du er bevidst om vigtigheden af stakeholder management, investerer i gode relationer og begår dig fint på alle niveauer i organisationen – ligesom du har modet og selvtilliden til at udfordre status quo
- Du har stærke skriftlige og mundtlige kommunikationsevner på både dansk og engelsk
- Du har en stærk kommerciel forståelse og evnen til at omsætte indsamlet viden og data til konkrete forslag og løsninger
- Du har 3-4 års erfaring fra en lignende stilling i et strategi- eller forretningsudviklingsteam – og det er en fordel hvis du har prøvet kræfter med rollen som management konsulent fra et anerkendt konsulenthus
- Det er et stort plus hvis du har bred erfaring inden for forsyningskæden af lægemidler fra enten pharma-industrien, det offentlige, eller lignende rolle med snitflade til industrien.
Løbende