
Bygningsstyrelsen søger dig, der vil være med til at udvikle statens ejendomsportefølje
- København
- Permanent
- Fuldtid
Du vil som vores nye kollega indgå i Team Porteføljeudvikling og Analyse, der er forankret i vores Center for Udlejning og Asset Management. Vores team består, foruden vores teamleder Maria, af 8 medarbejdere, der alle arbejder med Bygningsstyrelsens porteføljestrategi gennem udvikling af ejendomsporteføljen samt digitalisering heraf.Vores opgaver spænder bredt fra analyser, investeringer, finansiering og værdiansættelse (DCF-modeller mv.) relateret til fast ejendom til digitalisering af forretningsgange samt tilgængeliggørelse af intern- og ekstern ejendomsdata, så det understøtter analyse- og forretningsbehov. Vi ser dig derfor gerne være nysgerrig på at prøve kræfter med bredden i vores opgaver, så du får mulighed for at dygtiggøre dig inden for flere af vores kerneopgaver, så vi sammen kan bygge oven på din faglighed.En af kollegaerne i teamet er William, der har været ved os, siden han i 2022 blev færdiguddannet økonom. Spørger du ham, hvorfor netop vores team er et godt sted at være og lære, svarer han således:"Først og fremmest, har vi nogle utroligt spændende arbejdsopgaver. Mine tre år har budt på alt fra klassisk analysearbejde iht. strategi, økonomi og energi til både projektleder- og rådgivningsarbejde ifm. transaktioner, porteføljevurderinger, investeringsbeslutninger mv. Jeg har personligt haft stor glæde af, at man fra start tildeles et stort ansvar, hvilket betyder, at man hurtigt får lov til at lave ting, som man ellers ikke ville have fået lov til andetsteds" William, fuldmægtig i Team Porteføljeudvikling og Analyse.Din nye hverdag hos os
I stillingen hos os får du ansvar for opgaver relateret til strategisk udvikling af ejendomsporteføljen. Følgende opgaver vil bl.a. blive en del af din hverdag:
- Udarbejdelse af økonomiske analyser til brug for bl.a. implementering af energisparekrav, styringsmodel for vedligehold, revidering af huslejemodeller samt optimering af lokaleomkostninger
- Screene og analysere investeringsmuligheder, herunder værdiansættelse og risikoanalyse - og på sigt deltage i forhandlinger om køb af ejendomme
- Foretage finansiel vurdering og udarbejde business cases i forbindelse med større investeringer i erhvervsejendomme
- Udvikle datagrundlaget til brug for analysearbejde og beslutningsoplæg
- Udvikle Bygningsstyrelsens porteføljestrategi vedrørende nye investeringer med fokus på økonomi og energi
- Analysere den eksisterende ejendomsportefølje med fokus på optimering eller udvikling af rammerne
Vi forventer, at du har en økonomisk kandidatuddannelse fx cand.merc. og at du formår at sætte den faglighed i spil i opgaveløsningen. Måske at du også har haft et studiejob, hvor du har dygtiggjort dig og kan tage de erfaringer med i jobbet hos os?Eller måske du allerede har et par års erhvervserfaring fra et ejendomsselskab, en analyseafdeling eller anden offentlig myndighed du kan bringe i spil hos os? Så hører vi meget gerne om det!Vi ser vores nye kollega være analytisk, grundig og struktureret med en nysgerrighed og lyst til at udvikle eksisterende rammer og regler.Vi lægger desuden vægt på, at du:
- har gode økonomisk-analytiske kvalifikationer, da det er afgørende i stillingen
- formår at omsætte din faglige viden til konkrete leverancer
- formulerer dig klart i både skrift og tale - det er en central og vigtig del af stillingen
- har god dataforståelse, da det er grundlaget for gode beslutningsoplæg
- arbejder selvstændigt med dine sager, og følger dem til dørs
- er god til at samarbejde og arbejder løsningsorienteret med forståelse for de interne processer
Løn- og ansættelsesvilkår sker som fuldmægtig i henhold til Overenskomst mellem staten og Akademikernes Centralorganisation.Bygningsstyrelsen er en styrelse under Transportministeriet, og dit ansættelsesområde vil derfor være ministeriet med de til enhver tid tilhørende styrelser.Dit arbejdssted vil være Carsten Niebuhrs Gade 43 i København V. Du må desuden forvente rejseaktivitet i mindre omfang, da vi har ejendomme og kunder i hele landet.Hvad kan du forvente af Bygningsstyrelsen som arbejdsplads?I Bygningsstyrelsen arbejder vi aktivitetsbaseret. Vi har valgt den aktivitetsbaserede indretning og en positiv tilgang til delvis hjemmearbejde, fordi vi ønsker at styrke vores samarbejde og videndeling, skabe bedre mulighed for fordybelse samt understøtte et godt arbejdsmiljø med høj trivsel og fleksibilitet i hverdagen. Du kan læse mere om det og se hvordan det ser ud i praksis.Vi arbejder ligeledes for at skabe en inkluderende arbejdsplads, som understøtter mangfoldighed. Derfor har vi en politik for diversitet, ligestilling og inklusion (den kan du læse ), og vi har løbende indsatser, der skal gøre vores arbejdsplads tilgængelig for alle. Bl.a. har vi etableret et refleksionsrum, som kan bruges af medarbejdere, der har brug for pause eller bøn undervejs i arbejdsdagen.Ansøgning og kontakt
Er du nysgerrig på at vide mere eller har du spørgsmål til stillingen? Så er du mere end velkommen til at kontakte teamleder Maria Landberg Sørensen på tlf.: 41 70 11 28 eller fuldmægtig William Lærke Welinder på 41 70 11 30. Du kan også sende en SMS, så vender de retur til dig, så snart de har mulighed for det.Lyder stillingen som noget for dig? Så send os en ansøgning, et CV og uddannelsesbevis senest mandag den 8. september kl. 12:00. Vi forventer at holde 1. samtaler den 11. og 12. september og 2. samtaler den 22. september 2025.Du søger stillingen via linket på denne side. Når du har sendt ansøgningen, vil du modtage en kvittering på, at vi har modtaget din ansøgning. Vi håber at kunne byde dig velkommen den 1. november eller december 2025 eller efter aftale.Om os
Vil du læse mere om, hvem vi er, og hvad vi gør, kan du gøre det , og du kan ligeledes læse om vores medarbejderes karrierehistorier