
Afdelingschefssekretær søges til Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskabs departement
- København
- Permanent
- Fuldtid
Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab har ansvaret for at forebygge, modstå og håndtere større ulykker, kriser, katastrofer og andre hændelser, der udfordrer samfundets grundlæggende funktioner - uanset om det er cyberangreb, sabotage, spionage eller ekstreme vejrhændelser, som rammer. Ambitionen er at samtænke beredskab, krisestyring og robustgørelse på tværs af sektorer, så vores samfund står stærkere - både til hverdag og under kriser.Ministeriet består af departementet og to faglige styrelser: Styrelsen for Samfundssikkerhed og Beredskabsstyrelsen.Om stillingen
Vi søger en sekretær, der kan bistå to af ministeriets afdelingschefer med diverse administrative opgaver. Du vil blive sekretær for afdelingscheferne, men du vil endvidere have opgaver for og i tæt samarbejde med fagkontorerne i departementet.Du vil få en stor kontaktflade og være mange af dine kollegers go-to-person i forhold til en bred vifte af administrative og praktiske spørgsmål. Det er derfor vigtigt, at du har et godt humør, er samarbejdsorienteret, hjælpsom og trives i en sådan rolle.Som sekretær for afdelingscheferne vil dine opgaver bl.a. omfatte:
- Kalenderstyring og mødeplanlægning for afdelingscheferne.
- Forberedelse af møder, herunder koordinering af tidspunkter, indkaldelser, bestilling af mødeforplejning og modtagelse af mødedeltagere.
- Indsamling og klargøring af mødemateriale mv.
- Hjælp til journalisering og print.
- Håndtering af diverse ad hoc-opgaver samt understøttelse af husmøder, seminarer mv.
Vi forestiller os, at du er kontoruddannet eller lignende. Vi ser gerne, at du har erfaring som sekretær f.eks. i et ministerium eller som sekretær for en direktør, direktion eller lignende. Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du har erfaring fra centraladministrationen.Vi lægger endvidere vægt på, at du:
- Har en struktureret tilgang til opgaverne og sans for detaljen
- Er proaktiv og løsningsorienteret i forhold til dine arbejdsopgaver
- Kan arbejde selvstændigt og balancere flere opgaver på én gang ofte med korte deadlines
- Har et stærkt eksekveringsgen og trives med mange forskelligartede opgaver, ligesom at du har et skarpt blik for, hvilke opgaver, der skal prioriteres først
Du vil blive ansat i henhold til organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) og OAO-fællesoverenskomsten.Forventet tiltrædelse er den 1. december 2025 eller snarest muligt.Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes.Ansættelsesområdet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab med tilhørende institutioner.Tjenestestedet er Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab, departementet, Slotsholmsgade 12, 1218 København K.Vil du vide mere
Har du lyst til at vide mere om stillingen, herunder til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kathrine Mariager Andersen på telefonnr. 9133 7107.Din ansøgningSend din ansøgning, CV og eksamensbevis senest den 21. september 2025. Du søger stillingen ved at klikke på ”Søg stillingen” i opslaget og udfylde ansøgningsformularen.Vi forventer at holde to samtalerunder. Første samtalerunde afholdes i uge 39 og anden samtalerunde afholdes i uge 40.Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab opfordrer alle interesserede uanset race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, kønsidentitet, kønsudtryk eller kønskarakteristika, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse til at søge.