Struktureret forretningsanalytiker søges til support, drift og forvaltning af digitale løsninger - barselsvikariat

Økonomistyrelsen

  • København
  • Midlertidig
  • Fuldtid
  • 16 dage siden
Brænder du for at levere en professionel, kompetent og servicemindet it-support? Har du et godt blik for forbedringer, der styrker eller forenkler brugernes arbejdsprocesser? Og er du kommunikerende og god til relationer? Så er denne stilling måske noget for dig.Om stillingenDu bliver en del af et velfungerende team, som har ansvar for at anskaffe, udvikle og vedligeholde to statslige digitale løsninger til henholdsvis kontraktstyring, indkøb og fakturahåndtering (IndFak/Statens Digitale Indkøb) og rejseafregning og udlæg (RejsUd). Netop nu er vi midt i en spændende fase. Vi er i gang med udbud af RejsUd, og vi er gået i gang med implementering af Statens Digitale Indkøb, som henover det kommende år skal erstatte IndFak.Som forretningsanalytiker i vores team kommer du til at indgå i en række opgaver, som er relateret til udrulningen af Statens Digitale Indkøb, og du kommer til at være del af opbygningen af driftsorganisationen for de nye løsninger. Du vil få en bred berøringsflade med både kolleger i Økonomistyrelsen og vores kunder i staten. Du vil fx deltage i analyse og løsning af konkrete problemer, herunder konfiguration af løsningen, så den understøtter brugernes behov, test af nye releases, hypercare, support-sager og incidents.Om digDu kan have en videregående uddannelse eller være kontoruddannet - din uddannelsesmæssige baggrund er ikke det vigtigste. Måske sidder du i en økonomifunktion hos en statslig institution eller har erfaring fra en lignende organisation.Du er god til at sætte dig ind i forretningsmæssige behov og kan på den baggrund indgå i samarbejdet med en it-leverandør og sikre at kundernes behov, ønsker og udfordringer formidles videre. Du er et kommunikerende menneske, som kan lide dialogen med brugere, samarbejdspartnere og leverandører.Kendetegnende er også, at du
  • har erfaring med at yde support
  • arbejder struktureret, metodisk og procesorienteret - både med overblik og sans for detaljen
  • er serviceminded, udadvendt og løsningsorienteret
  • både kan arbejde selvstændigt samt kan indgå i teambaseret arbejde
  • trives med en opgaveportefølje som både kan være projektorienteret samt driftsorienteret.
Det er en fordel, hvis du kender IndFak og/eller RejsUd og har viden om de tilhørende forretningsprocesser. Alternativt skal du være god til hurtigt at sætte dig ind i et nyt fagområde.Om osVi er 14 kolleger i Team RejsUd og IndFak, som rent fagligt spænder bredt. Hos os går faglige ambitioner hånd i hånd med trivsel i hverdagen. Kendetegnende for teamet er et højt engagement og lyst til at skabe de bedste løsninger for vores brugere kombineret med, at vi har det sjovt sammen.Organisatorisk er teamet en del af Kontor for Økonomisystemer med 46 medarbejdere, som indgår i Center for Digitale løsninger. Du kan læse mere om centeret og vores kontor her:Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.AnsættelsesvilkårStillingen er et barselsvikariat på et år, og du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.Arbejdsstedet er Landgreven 4, 1017 København K.Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes ifm. ansættelse og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode.Flere oplysningerHvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Kamilla Ekholdt Gregers på telefon 40 24 16 01 eller e-mail .AnsøgningVi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 14. maj 2024.Vi forventer at holde samtaler i uge 21. Tiltrædelse er hurtigst muligt.Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.Sammen gør vi en forskel
Hver dag går vi på arbejde med et mål om at gøre en forskel for vores kollegaer i de statslige institutioner og for borgerne i Danmark. Vi bidrager med viden, systemer og værktøjer, der hjælper de statslige og selvejende institutionerne med at sætte en klar retning, mindske bureaukrati og opnå mere tid til deres kerneopgaver.Vi går op i at skabe arbejdsglæde og udvikle kompetencer og potentialet i vores medarbejdere, fordi vi mener, at det er grundstenen for at lykkes med vores kerneopgaver.Du kan læse mere om Økonomistyrelsen på eller på .Application due14-05-2024WorkplaceKøbenhavn

Økonomistyrelsen